Inspiration

Idag har de varit en helt oki dag =)
Neo har lekt med sin farmor och farfar hemma hos sin gammelfarmor.
Då passade vi på att storhandla...oooo wiiii de var roligt :S eller?? Men jag lovar att de var behövligt. Tror inte vi har gjort de de senaste 2månaderna katastrof!
Men nu e det gjort å de var gryyymt skönt!

Jag har stora funderingar på att måla om hemma, skulle helst vilja renovera vårt kök men just nu har vi ett litet problem å de är PENGARNA som fattas för att göra de. Men men drömma kan man få göra.
Hur skulle ni göra?
Om de man kan på nått sätt lägga in bilder här (när ni kommenterar) så skulle jag bli asaglas vill ha lite inspiration! =) eller länka kanske!
Hur har ni det hemma??? Färger på vägagrna?? hur ser era rum ut?? Kök?? ja alla slags bilder =)
TACkSAM FÖR ALL HJÄLP Å GLÖM INTE ATT LÄGGA IN BILDER ELLER LÄNKA OM DE GÅR
Ska lägga in bilder på vår lägenhet så får ni gärna kommentera dem mm. =)
Men får bli imorgon då jag kan lägga in bilder i datan.

Pusselipusspuss

Kommentarer
Postat av: Linda Dagerbring

Åhhh, vad roligt att göra om, jag har göra-om-renovera-abstinens!

Men man kan göra underverk utan att det behöver kosta skjortan!

Vad vill du ha för stil; modernt, klassiskt, vitt/stilrent, mönster? Och vilket rum vill du helst börja med?



Puss

2009-01-25 @ 22:59:00
URL: http://towaotarzansmamma.blogg.se/
Postat av: soof

Hej gummz! Jag blev helt kär i ditt kök när man kom in å de första man ser e en expressomaskin ;) jag vill ha lite typ din stil.....skulle vilaj börja med köket men de e ju där de kostar. Så de får bli v-rummet. Ja kom med tips! =) Hmmm typ modernt, mönster har en bild i huvudet men hmm ja jag vet inte riktigt hur jag ska förklara.Kn duinte ta ett kort på ditt kök så jag kan visA Kimpa??? Typ din mönstrade tapet å så?? Pusssssss

2009-01-25 @ 23:48:20
Postat av: Anni

Hej gumman! Tänkte bara tipsa om rotavdraget som trädde i kraft för ett litet tag sen. Vilket gör att man kan dra av 50 % av kostnaden på att renovera. ASBRA! Det bästa är att från och med Juli 2009 så behöver man inte en bry sig om det där med avdraget, man betalar bara halva summan så ordnar hantverkarna med resten. Så säg att du renoverar för 50 000 så kommer det bara att kosta 25 000. Vet inte exakt vad lägsta summan är men det är ju helt klart värt att tänka på. Då kan ni ju spara lite, köpa lite billigt byggametrial till vardagsrum, kök eller vad ni vill och anlita hantverkare som ordnar det ganska billigt! Finns massor av sidor om det på nätet men här är en http://www.rotavdrag.se/Image/Rotavdrag-pdf.pdf

Puss!

2009-01-26 @ 08:49:25
Postat av: Soof

Hej gummz anni tack för ditt tips måste genast kolla det! =) Pusselipussssss

2009-01-26 @ 08:54:25
Postat av: Polaren Pär

Som sagt det är "bara" arbetskostnaden som är avdragsgill inte matrealet. Så bli kompis med ngn som kan bygga om köket och lägg pengar på bra vitvaror i stället. Ett normalstort kök, om man handlar på IKEA + bra vitvaror går väll på runt 40-70 000 och då är inte jobbet inräknat.

2009-01-26 @ 10:01:43
Postat av: soof

Hej polarn Pär. tack för ditt mail ja jag får leta efter en kompis som kan de! =) Nån kompis döär ute??

2009-01-26 @ 10:16:40
Postat av: sandra

vem är pär?? hihi

2009-01-26 @ 13:14:54
URL: http://sandraakerberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0